zaloguj przez facebook



Jesteś tutaj » Strona główna » SERWISY IOH » Samoloty » Artykuły » MILES M.35

MILES M.35


WIELKA BRYTANIA


Firma Miles, realizując na początku lat 40-tych XX wieku projekt myśliwca pokładowego dla brytyjskiego lotnictwa marynarki, postanowiła zastosować w projektowanej maszynie układ dwupłata tandem (tzw. "dwupłat Nienadowicza"). Takie rozwiązanie pozwalać miało na zmniejszenie prędkości lądowania, a także poprawiało sterowność i zwrotność samolotu.
Dla potwierdzenia tych założeń w ścisłej tajemnicy zbudowano jednomiejscowy samolot doświadczalny oznaczony "Miles M.35". Miał on konstrukcję całkowicie drewnianą, czterokołowe stałe podwozie z kołem przednim i napędzany był przez jeden silnik pchający typu De Havilland "Gipsy Major".
"M.35" oblatany został 1 maja 1942 roku. Od samego jednak początku maszyna sprawiała kłopoty.
Okazało się, że wbrew oczekiwaniom samolot był bardzo niestabilny w locie i wymagał dużej ilości poprawek. Po licznych perturbacjach za sukces należy uznać fakt, że "M.35" w końcu oderwał się od ziemi, a i z tym były kłopoty w pierwszej fazie prób!
Pomimo nieciekawych wyników z doświadczalnym "M.35" firma Miles postanowiła dokończyć projekt samolotu "Libellula" i przedstawić go brytyjskiemu ministerstwu lotnictwa.
Nie uzyskał on jednak akceptacji, ani urzędników ministerstwa, ani później - Admiralicji.
W związku z tym dalsze praca nad rozwojem "M.35" zostały przerwane.


Dane techniczne:
Rozpiętość przedniego skrzydła 6,10 m
Rozpiętość tylnego skrzydła 6,22 m
Długość 6,20 m
Wysokość 2,06 m
Masa własna 660 kg

Samolot nie posiadał uzbrojenia.




Źródło: D. Brown "Miles Aircrafts since 1925" oraz Internet