HORTEN Ho – 7
NIEMCY
Pochodzący z okolic Bonn bracia Horten należą do jednych z najbardziej oryginalnych i ... konsekwentnych konstruktorów w historii lotnictwa.
Od początku lat 30-tych XX wieku "lansowali" oni samolot w układzie latającego skrzydła, jako najbardziej optymalne rozwiązanie. Zaczynali od niewielkich modeli, ale po wstąpieniu w szeregi Luftwaffe i otrzymaniu poparcia niemieckiego Urzędu Techniki rozpoczęli budowę samolotów eksperymentalnych oraz pełnowymiarowych latających modeli. Ich konstrukcje robiły wrażenie na wpływowych osobistościach hitlerowskich Niemiec ? dla swoich prac udało im się dostać między innymi osobiste poparcie Goeringa i Udeta.
Zaprojektowany w 1942 roku samolot oznaczony "Horten Ho-7" był w zasadzie maszyną testową, przeznaczoną pierwotnie do sprawdzenia nowych silników pulsacyjnych typu Argus As 014. Jednak nigdy nie zamontowano ich na tym samolocie, a w zamian za to do napędu użyto dwóch rzędowych silników Argus As 10 ze śmigłami pchającymi.
Gdy okazało się, że "Ho-7" nie będzie samolotem testowym dla nowych silników, bracia Horten wpadli na pomysł, wykorzystania go w charakterze maszyny szkolono-treningowej. Tym bardziej, że pracowali już nad nowatorskim, odrzutowym myśliwcem "Ho-9", który oczywiście także miał być zbudowany w układzie latającego skrzydła.
"Horten Ho-7" swój pierwszy lot wykonał w maju 1944 roku, a za sterami zasiadł osobiście Walter Horten. Po próbach w locie i prezentacji samolotu Goeringowi zapadły decyzje o zamówieniu pierwszej serii 20 latających skrzydeł "Ho-7" w zakładach Peschke w Minden.
Nigdy jednak nie zrealizowano tego zamówienia.
Ukończone zostały jedynie dwa prototypy "Ho-7". Trzeci, będący w zaawansowanej fazie budowy został prawdopodobnie przechwycony przez sowietów.
"Horten Ho-7" był dwumiejscowym latającym skrzydłem z chowanym w locie podwoziem.
Prototypy samolotu "Horten Ho-7" nie posiadały uzbrojenia.
DANE TECHNICZNE:
Rozpiętość 16,00 m
Długość 7,50 m
Wysokość 2,50 m
Prędkość max. 350 km/h
Masa własna 1550 kg
Pułap 65000 m
Źródła: Letectvi + Kosmonautika oraz Internet.